Ezekre mindenképpen figyelj egy weboldal tartalmánál
A weboldal tartalom felépítés hatalmas szerepet játszik abban, hogy a számodra releváns vevőkört el tudd érni. Egyáltalán nem mindegy, hogy a szöveg előtt van a kép vagy utána vagy hogy hova helyezed el a gombokat (CTA-kat). Ebben a bejegyzésben, abban fogok segíteni, hogy a weboldal tartalom, amit elkészítesz minél jobban legyen optimalizálva.
Első és a legfontosabb, hogy a weboldaladra érkező látogatóban kelts mohó vágyat a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Mindenekelőtt vegyél elő egy tollat és egy papírt najd írd össze, hogy mik a legnagyobb előnyeid, mi az amivel többet adsz a versenytársaidnál. Amikor ezzel végeztél szedd őket kulcsszavakra és priorizáld, válaszd ki azt a 3 darabot amit a leginkább ki szeretnél emelni, majd foglald össze ezeket a szavakat mondatokba és a weboldalad szövegezésének az alapköve meg is van, kezdődhet a szövegírás.
Weboldal tartalmi elemek felépítése
Lényeges, hogy sokkal könnyebb a képi világot összeállítani, ha már megvan az, hogy mit szeretnél átadni, emiatt kell egy weboldal szerkesztésnél elsősorban a szöveget megírni. Amikor megvan az írott anyag és hozzá válogattad a képeket, javasolt egyszer átnézni és kiszedni a felesleget. Erre azért van szükség, hogy ne riaszd el az érdeklődőket a weboldalról a túl sok tartalommal, csak olyanokat tegyél fel ami valóban érdekelheti azt, aki elsőként látja a honlapodat.
Oszd szakaszokra a weboldal tartalmát! Hihetetlenül sok oldalnál belefutottunk abba a hibába, hogy ömlesztve voltak fent a tartalmak hiába volt érdekes a kép a szöveg, egyszerűen olvashatatlanná vált attól, hogy egyáltalán nem volt tagolva. Az átláthatóság érdekében érdemes a gombokat, képeket felváltva elhelyezni az oldalon és ezzel tagolni a szöveget. Egy-egy hasáb szöveg pedig ne legyen több 2 bekezdésnél. Így tulajdonképpen végig vezeted a potenciális vásárló szemét a weboldalon, ami jó esetben a vásárláshoz fogja eljuttatni.
Weboldal tartalom felépítés összegzés
Tehát mindent egybe vetve:
- Elsőként szedd össze a legnagyobb verseny előnyeidet.
- Priorizáld őket, mi az a három ami a legfontosabb ezekből az előnyökből.
- Foglald őket mondatokba.
- Írd meg a szöveged.
- Válogasd össze a képi világot hozzá.
- Tagold a tartalmadat.
A vásárlás ösztöntő gombok CTA-k kialakításáról itt olvashatsz bővebben.
Ha pedig elakadtál a szövegírással vagy segítség kell a tartalmi elemeid összerakásában akkor keress minket bátran.