CTA megfelelő alkalmazása a weboldalon
A CTA ( Call to Action) cselekvésre ösztönző gomb, aminek a célja a nevéből adódik. Cselekvésre, kattintásra ösztönzi a látogatókat. A webhely ahol egyáltalán nincsenek vagy nincsenek megfelelően elhelyezve az ösztönző gombok sosem fog úgy konvertálni, ahogyan szeretnéd. Éppen ezért weboldal készítés esetében kulcsfontosságú a CTA-k megfelelő elhelyezése. Ebben a cikkben pár olyan tippet osztok meg veled, amit én is jó eredménnyel tudtam hasznosítani.
Szín, méret, betűtípus a CTA-hoz:
A cselekvésre ösztönző gomboknak a célja, hogy az érdeklődő cselekedjen, kattintson emiatt feltűnőnek és érdekesnek kell lennie. Fontos, viszont, hogy bele is kell illenie a weboldal dizájnjába. Ha jól lett felépítve a weboldalad, akkor biztosan megvan már a weboldal tematikájába illő kiemelő színed. Nem kell megijedned akkor sem, ha ez nem így van, ebben az esetben válassz egy olyan élénkebb színt, ami kiemelkedik tartalmaid közül és ízléses. Jó választás lehet a zöld, piros, narancssárga valamelyik árnyalata.
A betűtípus semmiféleképpen ne legyen más mint a weboldalon használt alap betűkészlet, boldolhatod vagy át is színezheted a szövegét, de ha teljesen másik fontot használsz káoszt fogsz elérni a weboldalad kinézetében.
Méret ügyileg sem kell elszállnod… 🙂 bőven elég ha a gomb betűmérete egy h2-h3-as nagyságú lesz. Így biztosan észre fogják venni, de nem bontja túlságosan a honlapod egységét.
CTA Elhelyezés
A leghatékonyabb módszer a CTA elhelyezésére, ha a hajtás felett helyezed el, ez azt jelenti, hogy a weboldalon sem mobilon sem számítógépes nézetben nem kell a nézelődőnek görgetnie, ahhoz, hogy lássa az ösztönző gombodat. Az a CTA lesz az elsődleges, amit a honlapod tetején helyezel el.
A másodlagos CTA-kat érdemes már az ajánlatod után elhelyezni középre rendezve, de ezek megjelenhetnek hírlevél felirakozó gombként vagy esetleg kapcsolat kérőként is. Fontos, hogy a CTA gombok elsődleges funkciója a cselekvés ösztönzés, de használhatod őket az ügyfél megnyugtatására, bizalmának elnyerésére is. Ezt leginkább a gomb szövegezésével tudod hangsúlyosabbá tenni.
Szövegezés
Hihetetlenül nehéz írott szövegben cselekvésre ösztönözni, főleg ha csak max 1 vagy 2 szót használhatsz. Ami biztosan sokat fog segíteni, abban, hogy a CTA-d elérje a kívánt hatást, az az ha érzelmi szavakat használsz nem pedig a sablonos adminisztratív CTA-at. Mondok pár példát, hogy lásd mire gondolok. Sablonosnak számító érzelem mentes CTA például az érdekel, használd helyette a mondj igen-t vagy esetleg a ne maradj le szövegeket. Sokkal motiválóbbak és az érdeklődőd érzelmi oldalát célozzák meg.
Száz szónak is egy a vége, ha megfelelően használod a cselekvés ösztönző gombokat akkor a weboldalad forgalma biztosan meg fog nőni, ráadásul nem is kell hozzá más csak a kreativitásod és a weboldalad.
Ha elakadtál akkor pedig keress minket nyugodtan és átbeszéljük miben tudunk neked segíteni.